Σελίδες

Κυριακή 4 Ιουλίου 2010

Προς υπεράσπιση του ΠΑΜΕ στα λιμάνια...

Προς υπεράσπιση του ΠΑΜΕ στα λιμάνιαhttp://tsak-giorgis.blogspot.com/2010/07/blog-post_04.html

Κυριακή, 04 Ιουλίου 2010 ·
Προς υπεράσπιση του ΠΑΜΕ στα λιμάνια

Γιατί δεν είναι του γούστου μας η ίδια κακόγουστη και συνεχώς επαναλαμβανόμενη Άρια από όλα τα έντυπα και τηλεοπτικά μέσα. Γιατί η έντεχνα διαμορφωμένη γνώμη της πλειοψηφίας μας κάνει καχύποπτους. Γιατί δεν έχουμε εμπιστοσύνη στη γνώμη που ασπάζεται αβίαστα η πλειοψηφία γενικώς. Γιατί 9 στα 10 bestsellers είναι κακή λογοτεχνία. Γιατί δεν χρειάζεται να συμφωνούμε με όλες τις απόψεις και τακτικές του ΠΑΜΕ για να το αντιμετωπίζουμε με εντιμότητα. Γιατί το ΠΑΜΕ αποδεικνύεται ως το μοναδικό ανάχωμα στη λαίλαπα που σαρώνει αυτήν την εποχή τον τόπο. Γιατί η Δικαιοσύνη στην περίπτωση του ΠΑΜΕ κινείται με ταχύτητα φωτός ενώ με βατοπέδια, ομόλογα, ζήμενς, χρηματιστήρια κ.α. κινήθηκε με τον ρυθμό αγχωμένης διαβητικής χελώνας.
Δεν χτυπάμε, δεν συκοφαντούμε το ΠΑΜΕ στα λιμάνια, κρατάμε αρκετές επιφυλάξεις για ορισμένες τακτικές του στην ταλαιπωρία αθώων επιβατών, όμως βρίσκω περίεργο, φάλτσο και ύποπτο αυτή την εποχή στεντόρειες κραυγές του τύπου «πλήττεται ο τουρισμός μας» να καλύπτουν σε ένταση τους λυγμούς που βγαίνουν από τα σπλάχνα ενός βάρβαρου «Μνημονίου» που ισοπεδώνει τις εργασιακές και ασφαλιστικές κατακτήσεις ενός αιώνα. Ποιο από τα δύο απαξιώνει την αξιοπρέπεια εκατομμυρίων ανθρώπων, το αγωνιστικό πείσμα του ΠΑΜΕ και το «πλήττεται ο τουρισμός μας» ή κηδεμονία και τα μέτρα της «τρόικας». Διαλέγετε και παίρνετε, εσείς οι ορισμένοι Αριστεροί που καταδικάζετε το ΠΑΜΕ εντονότερα, με μεγαλύτερη ευκολία από τους υπόλοιπους που ούτως ή άλλως δεν θα έκαναν κάτι διαφορετικό…Είναι κρίμα να μην περιορίζεστε στην –νόμιμη κατά τα άλλα- κριτική σας προς τις τακτικές των ναυτεργατών του ΠΑΜΕ και να συντάσσεστε με τους κοινούς συκοφάντες που στηρίζουν όλο αυτό το σαθρό οικονομικό στερέωμα.
,



Οι Κράχτες των εφοπλιστών
«Η στάση του ΠΑΜΕ τους τελευταίους μήνες προκαλεί ζημιά στην πατρίδα», αποφάνθηκε χτες το πρωί ο Ν. Χατζηνικολάου, σε ένα ακόμα παραλήρημα κατά των ναυτεργατών από το ραδιοσταθμό του («Real»). Απαντά ο «Ριζοσπάστης» : «Δεν περίμενε βέβαια κανείς μια διαφορετική στάση από ένα δημοσιογράφο με συνέπεια και στοχοπροσήλωση στο σύστημα που έχει διαχρονικά υπηρετήσει τα συμφέροντά του. Ωστόσο πάει πολύ να εμφανίζει ως «αντεθνικώς δρώντες» τους ναυτεργάτες που αγωνίζονται για να υπερασπιστούν τα εναπομείναντα δικαιώματά τους και να μην ξεπέσουν στο «καθεστώς γαλέρας» που θέλουν να τους ρίξουν οι εφοπλιστές με τη βοήθεια της κυβέρνησης και της ηγεσίας της ΝΔ. Χρειάζεται περίσσιο θράσος να κατηγορείς όσους δίνουν σκληρές μάχες στην κυριολεξία για την επιβίωσή τους και την ίδια στιγμή να «γλείφεις» τους εφοπλιστές, για τους οποίους ο δήθεν «αντικειμενικός» δημοσιογράφος ποτέ δεν έχει πει το παραμικρό. Ποτέ δεν είδε πού «κτίζουν» τα πλοία τους, δεν είδε τα προκλητικά προνόμια που απολαμβάνουν (φοροαπαλλαγές, συνεχείς μειώσεις στην οργανική σύνθεση), ούτε βέβαια από την άλλη τους χαμηλούς μισθούς, την εντατικοποίηση της δουλειάς των ναυτεργατών κ.ο.κ. Ποτέ δεν είδε ότι οι «απελευθερωμένοι» ακτοπλόοι αύξησαν τα ναύλα κατά 400% τα τελευταία χρόνια, παρόλο που καρπώθηκαν εκατοντάδες εκατομμύρια από τις κρατικές επιδοτήσεις, ποτέ δεν είδε πως δένουν όποτε θέλουν τα πλοία τους, αφήνοντας τα νησιά στο έλεος του Θεού…, κ.ο.κ. Ολα αυτά, και πολλά ακόμα, ο Ν. Χατζηνικολάου ποτέ δεν τα είδε…»

Δυστυχώς ΟΛΑ όσα αναφέρει ο «Ρ», είναι η σκληρή πραγματικότητα.

Πως εξηγείται η σύμπτωση απόψεων των ΜΜΕ κατά της δράσης του ΠΑΜΕ στα λιμάνια

Είναι απλό:
Όλα σχεδόν τα ΜΜΕ έχουν περάσει σε 4-5 επιχειρηματικούς και εφοπλιστικούς ομίλους. Τυχαίο; Δεν νομίζω.

Συγκεκριμένα:
- «Καθημερινή» και Σκάι του εφοπλιστή Αλαφούζου αλλά και του εφοπλιστή Μαρινάκη, ο οποίος βρισκόταν σε συζητήσεις και με τον «Αδέσμευτο» του Δ. Ρίζου
- Ο «Ελεύθερος Τύπος» ανήκε μέχρι πρότινος στον εφοπλιστή Θ. Αγγελόπουλο. Το ίδιο και ο City FM, ο οποίος αγοράστηκε από τον εφοπλιστή Ρέστη, που στο μεταξύ έχει μπει και στην εκδοτική εταιρεία του Πέτρου Κωστόπουλου…
- Από τα «Νέα» και το «Βήμα» του Λαμπράκη περάσαμε πλέον τον όμιλο ΔΟΛ – Ρέστη (εφοπλιστής ο κ. Ρέστης) ο οποίος κατέχει και μεγάλο μέρος του Mega μαζί με τον όμιλο Μπόμπολα.
- Το STAR ανήκει στην εφοπλιστική οικογένεια Βαρδινογιάννη.
- Μέρος του καναλιού ALTER κατέχει και η Marfin του (και) εφοπλιστή Βγενόπουλου.
(Ιός, 24/10/2009)

Ιδού ο λόγος όπου στην εισαγωγή του ποστ αναφέρω «…δεν είναι του γούστου μας η ίδια κακόγουστη και συνεχώς επαναλαμβανόμενη Άρια από όλα τα έντυπα και τηλεοπτικά μέσα…»

Τελειώνω το πρώτο μέρος λέγοντας ότι:
Κανείς, μα κανείς δεν θα μιλούσε σήμερα για τα προβλήματα των ναυτεργατών, κανείς δεν θα μάθαινε ποτέ ότι «κάτι τρέχει» στα λιμάνια με τις σκανδαλώδεις φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών, αν δεν υπήρχε η συνδικαλιστική παράταξη του ΠΑΜΕ.

Οι υπόλοιπες πολιτικές και συνδικαλιστές δυνάμεις εκεί, είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτες, το γεγονός αυτό δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει.

Το κείμενο αποτελεί αναδημοσίευση μέρους ανάρτησης στο blog Ροίδη Εμμονές

Πριν κλείσουμε, και μια είδηση που μόνο ο Ριζοσπάστης αναφέρει (τα υπόλοιπα ΜΜΕ "ξέχασαν" να την αναφέρουν):

Απαιτούν να καταργηθεί κάθε περιορισμός στα ναύλα!

Ούτε δύο 24ωρα δεν πρόλαβαν να περάσουν από την πρωτοφανή επίθεση τρομοκράτησης και συκοφάντησης με την οποία κόμματα και ΜΜΕ του κεφαλαίου προσπάθησαν να εμποδίσουν τον αγώνα των ναυτεργατών και ήρθαν χτες οι ίδιοι οι εφοπλιστές να επιβεβαιώσουν πόσο επιτακτικό είναι αυτός ο αγώνας να δυναμώσει και να γίνει υπόθεση όλου του λαού.
Ετσι, η Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας και τρεις ναυτιλιακές εταιρείες κατέθεσαν προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας την ακύρωση της από 30.4.2010 υπουργικής απόφασης που επιβάλλει το ανώτατο πλαφόν στα ναύλα. Μάλιστα, φτάνουν στο σημείο να ζητούν την κατάργηση αποφάσεων σε βάθος πενταετίας, δηλαδή μέχρι το 2005!
Κι όλα αυτά την ώρα, που μόνο από το 2001 τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν αυξηθεί κατά 400%. Τώρα οι εφοπλιστές απαιτούν και την κατάργηση του πλαφόν που ισχύει για τα εισιτήρια της οικονομικής θέσης και τα ναύλα των οχημάτων για να προχωρήσουν σε νέες αυξήσεις.
Στηριζόμενοι στην Ευρωπαϊκή Συνθήκη, στους Κανονισμούς της ΕΕ και αποφάσεις των Ευρωπαϊκών δικαστηρίων, χαρακτηρίζουν «ανεπίτρεπτο περιορισμό στην ελεύθερη παροχή υπηρεσιών» τον καθορισμό των ναύλων.


ΕΦΟΠΛΙΣΤΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ



Μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για κέρδη...

"Ριζοσπαστης"- 4 Ιούλη

Μόνο μέσα στις τελευταίες 60 μέρες, έγιναν τεράστιες επενδύσεις στον τομέα της ναυτιλίας. Την ίδια στιγμή, οι εφοπλιστές και η κυβέρνηση χτυπούν αλύπητα τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών

 Οι Ελληνες εφοπλιστές - και μέσω των ΜΜΕ που διαθέτουν - ζητούν λυσσασμένα από το αστικό κράτος να καταστείλει τις κινητοποιήσεις των ναυτεργατών. Προσπαθούν με νύχια και με δόντια να κάμψουν τον αγώνα τους. Οι εφοπλιστές ενδιαφέρονται μόνο για τα κέρδη τους.

Mόνο τους τελευταίους δύο μήνες, πολλές εταιρείες τους έχουν προχωρήσει σε αγοραπωλησίες εκατομμυρίων δολαρίων, την ίδια στιγμή που εντείνουν την άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών. Την ίδια στιγμή που επιχειρούν να κατακρεουργήσουν ό,τι εργατικό δικαίωμα έχει απομείνει στους εργαζόμενους στα καράβια τους.

Μέσα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης που η άρχουσα τάξη και το κεφάλαιο χτυπά την εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα, το εφοπλιστικό κεφάλαιο όχι μόνο παραμένει αλώβητο αλλά βρήκε την ευκαιρία να κάνει τεράστιες μπίζνες. Την ίδια στιγμή, η ανεργία στα ναυπηγεία θερίζει. Οι κατώτατοι μισθοί των Ελλήνων είναι στα 1.250 ευρώ, των ξένων στα 350 δολάρια, η ανασφάλιστη δουλειά στα πλοία είναι «νόμος». Με αυτόν τον τρόπο, μπορούν οι εφοπλιστές να βγάζουν αμύθητα κέρδη.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου «Intermodal», 68 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, έχουν αυτή τη στιγμή υπό παραγγελία 320 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 23,7 εκατ. τόνων, που χτίζονται σε ναυπηγεία της Κίνας, με χρονικό ορίζοντα παραλαβής έως το 2012. Από τα 320 πλοία, τα 223 είναι φορτηγά μεταφοράς ξηρού φορτίου, χωρητικότητας 18,7 εκατ. τόνων, τα 78 είναι δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 4,1 εκατ. τόνων, τα 10 είναι κοντέινερ χωρητικότητας 717 χιλιάδων τόνων.

Οι μπίζνες των 60 ημερών

Ας δούμε συγκεκριμένα, τα μεγάλα εφοπλιστικά ντιλ των τελευταίων δύο μηνών. Για την ακρίβεια, αυτά που έχουν δημοσιοποιηθεί, γιατί υπάρχουν πολλά ακόμα που δεν έχουν δει το φως της δημοσιότητας...

Στις 15 Ιούνη ανακοινώθηκε ότι η εταιρεία Meadway, του εφοπλιστή Γιώργου Δελαπόρτα παρέλαβε το νεότευκτο φορτηγό πλοίο Wyhan, από τα κινεζικά ναυπηγεία του Qingshan. Με το πλοίο αυτό ο στόλος της εταιρείας διαμορφώνεται στα 16 φορτηγά, ενώ ναυπηγεί ακόμη άλλα 7 φορτηγά στο Qingshan και ακόμη 2 στα ναυπηγεία της Nantong. Τα φορτηγά που ναυπηγούνται στο Qingshan 57.000 dwt έκαστο, φέρεται να στοίχισαν περίπου 50 εκατ. δολάρια το καθένα.

Την ίδια μέρα, επίσης, ανακοινώθηκε, από τον οίκο Weberseas ότι η εταιρεία Diana Containership, η οποία ανήκει στον όμιλο του εφοπλιστή Συμεών Παληού, αγόρασε τα αδελφά container «Frisia Brussel» και «Frisia Cotbus». Το συνολικό τίμημα, εκτιμάται ότι ανήλθε σε 40 εκατ. δολάρια το καθένα. Η Diana Containership, είναι το επενδυτικό σχήμα, το οποίο δημιουργήθηκε τον περασμένο Απρίλη για να αγοράσει και διαχειριστεί στόλο containers.

Στις 11 Ιούνη, εταιρεία Genmar του εφοπλιστή Πήτερ Γεωργιόπουλου παίρνει και τα τελευταία πλοία από το στόλο της εταιρείας Μetrostar του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Πρόκειται για συνολικά 15 πλοία, τα πρώτα 7 είναι τάνκερ, ενώ το «ντιλ» εκτιμάται στα 886 εκατ. δολάρια.

Την ίδια μέρα, από την εταιρεία του Γιάννη Αγγελικούση, ο οποίος θεωρείται σήμερα από τους μεγαλύτερους εφοπλιστές, ανακοινώθηκε ότι έκλεισε συμφωνία με τα ναυπηγεία της Σαγκάης Waigaoqiao Shipbuilding ύψους 480 εκατ. δολαρίων. Η συμφωνία αφορά την κατασκευή δύο πλοίων τύπου Vlcc και δύο Bulk carrier, χωρητικότητας 205.000 τόνων. Προβλέπεται επίσης option για δύο 4 ακόμα Vlcc και ένα ακόμα ultra capesize. Ολα τα πλοία προβλέπεται να παραδοθούν το 2013. Ο όμιλος Αγγελικούση έχει επίσης παραγγείλει δύο ακόμα Vlcc και δύο capesize σε ναυπηγείο της Ν. Κορέας με πρόβλεψη να του παραδοθούν μέσα στο 2012.

Επίσης, στις 11 Ιούνη, η εταιρεία Revoil ανακοίνωσε την αγορά ενός φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου με τίμημα 21,4 εκατ. δολάρια. Γράφει στην ανακοίνωσή της: «Η Revoil ανακοινώνει ότι η θυγατρική της "ΑΡΙΣΤΟΝ Ανώνυμη Εταιρεία Επενδύσεων Στην Ποντοπόρο Ναυτιλία" προχώρησε στην υπογραφή συμφώνου αγοράς για την απόκτηση ενός φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου. Το πλοίο κατασκευάσθηκε το 1994 στο Ιαπωνικό Ναυπηγείο Hakodate Dock Co Ltd και είναι χωρητικότητας 44.950 τόνων. Η παραλαβή του πλοίου αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Αυγούστου του 2010. Το τίμημα της αγοράς ανέρχεται στα 21,4 εκατομμύρια δολάρια και θα καλυφθεί εξολοκλήρου από τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας».

Η εταιρεία Gaslog, η οποία ανήκει στον όμιλο Ceres του εφοπλιστή Πήτερ Λιβανού, παρέλαβε από τα ναυπηγεία Samsung της Ν. Κορέας, το νεότευκτο αεράδικο πλοίο της. Η ίδια, ναυπηγεί ένα ακόμα πλοίο του ίδιου τύπου και χωρητικότητας το οποίο θα της παραδοθεί μέσα στο 2010. Τα δύο πλοία εκτιμάται ότι στοίχισαν 191 εκατ. δολάρια το καθένα.

Δύο μέρες πριν, στις 9 Ιούνη η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία συμφερόντων Φωτεινής Αχ. Καραμανλή Hellenic Carriers, ανακοίνωσε ότι πούλησε σε εταιρεία κινέζικων συμφερόντων (δεν κατονομάστηκε) το φορτηγό πλοίο «Hellenic Breeze», το οποίο ναυπηγήθηκε το 1993, συνολικής χωρητικότητας 69.601 dwt. Η εταιρεία εισέπραξε 23,46 εκατ. δολάρια.

Στις 8 Ιούνη, η εταιρεία Enterprises Shipping του εφοπλιστή Β. Ρέστη παρέλαβε το νεότευκτο φορτηγό πλοίο τύπου capesize 172.000 dwt από τα ναυπηγεία Sundong της Κίνας. Η ίδια εταιρεία διαχειρίζεται 32 φορτηγά, ενώ ναυπηγεί άλλα 29. Συνολικά, ο όμιλος Ρέστη και οι εταιρείες του διαχειρίζεται 68 πλοία δεξαμενόπλοια και φορτηγά, ενώ θα προστεθεί σε αυτά και ο στόλος της MSC. Στον όμιλο, υπάρχει και ένα κρουαζιερόπλοιο.

Στις 17 Μάη, ανακοινώθηκε ότι η εταιρεία AEGEAN BULK CO INC, παρέλαβε το νεότευκτο φορτηγό πλοίο M/V INSPIRATION, τύπου Kamsarmax ξηρού φορτίου και χωρητικότητας 80.700 τόνων, από τα ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας STX Offshore and Shipbuilding Co, Ltd.

Στις 6 Μάη, σε δημοσίευμα σε ιστοσελίδα ναυτιλιακού περιεχομένου αναφέρεται ότι: «Η Capital Maritime & Trading που αποτελεί την "private" εταιρεία του ομίλου Μαρινάκη προχώρησε σε συμφωνία με τα κορεάτικα ναυπηγεία Daewoo για την απόκτηση (resale) ενός υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοιου VLCC που αναμένεται να παραδοθεί τον ερχόμενο Μάιο, έναντι 108 εκατ. δολαρίων.

Το πλοίο που στη συνέχεια θα αποκτηθεί έναντι του ίδιου τιμήματος (σ.σ. 108 εκατ. δολάρια) από την Crude Carriers, κατασκευαζόταν στα κορεάτικα ναυπηγεία για λογαριασμό της εταιρείας Gulf Marine, λιβανέζικων συμφερόντων η οποία εδρεύει στην Ελλάδα. Η εταιρεία του Ελληνα εφοπλιστή κατάφερε να αντλήσει 256 εκατ. δολάρια από την αμερικανική χρηματαγορά, ενώ πέραν της Crude Carriers ο Βαγγέλης Μαρινάκης διαθέτει ακόμα δύο εταιρείες. Την εισηγμένη στο χρηματιστήριο Nasdaq της Νέας Υόρκης Capital Product Partners και την Capital Ship Management. Τον Απρίλιο του 2007 η Capital Product Partners εισήχθη στην αμερικανική χρηματαγορά. Ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από 19 δεξαμενόπλοια εκ των οποίων τα 18 είναι μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου (product tankers) και 1 δεξαμενόπλοιο τύπου suezmax.

H Capital Ship Management διαθέτει 29 δεξαμενόπλοια, 5 φορτηγά bulk carriers και μέσα στο 2010 θα παραλάβει 8 υπό ναυπήγηση φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου που κατασκευάζονται σε γιάρδες της Νότιας Κορέας».

Στις 28 Απρίλη ανακοινώθηκε ότι η ναυτιλιακή εταιρεία Goldenport Holdings του εφοπλιστή Πάρη Δράγνη αγόρασε ένα φορτηγό πλοίο, τύπου Handymax, συνολικής χωρητικότητας 48.170 τόνων. Το πλοίο αναμένεται να παραδοθεί στην εταιρεία τον Μάιο του 2010, οπότε και θα ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία του. Μετά την παράδοσή του το πλοίο θα ναυλωθεί με ημερήσιο ναύλο 18.600 δολαρίων για ελάχιστη περίοδο 18 μηνών.

Στις 21 Απρίλη ανακοινώθηκε ότι η θυγατρική της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ του Αλαφούζου, «ΑΡΓΟΝΑΥΤΗΣ», παρήγγειλε την κατασκευή δύο δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου στα ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας «Samsung Heavy Industries». Η παράδοση έχει πρoγραμματισθεί για τον Ιούνιο και Αύγουστο του 2012.

Στις 20 Απρίλη ανακοινώθηκε ότι η εταιρεία Goldenport Holdings συμφώνησε να αγοράσει το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου sub-panamax «Grand Vision» από την Crom Maritime Inc της Λιβερίας έναντι τιμήματος περίπου 6,75 εκατ. δολαρίων. Η εταιρεία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με πιστωτές για τη χρηματοδότηση τουλάχιστον του 50% της αξίας του πλοίου. Η παράδοση του «Grand Vision» έχει προγραμματισθεί για το Μάιο, οπότε και θα ξεκινήσει η λειτουργία του.

Στις 15 Απρίλη ανακοινώθηκε η συμφωνία από την εταιρεία Diana Shipping (εισηγμένη εταιρεία του Συμεών Παληού), ύψους 118 εκατ. δολ. για την κατασκευή δύο bulk carriers μεγάλης χωρητικότητας (206.000 τόνων) με παράδοση το 2012. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται σε δημοσίευμα της Lloyds List, η συμφωνία υπεγράφη με τα κινεζικά ναυπηγεία Shanghai Jiangnan - Changxing Shipbuilding και ναυπηγική τιμή για κάθε πλοίο είναι 59 εκατ. δολάρια.

Στις 9 Απρίλη δημοσιεύεται ρεπορτάζ σε ιστοσελίδα επιχειρηματικού περιεχομένου σύμφωνα με το οποίο: «Deal μεγάλου βεληνεκούς με πρωταγωνίστρια την Αγγελική Φράγκου ταράζει τα νερά της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας. Η Ελληνίδα πλοιοκτήτρια προχώρησε σε συμφωνία εξαγοράς έναντι 457,7 εκατ. δολαρίων ενός ολόκληρου στόλου 13 δεξαμενόπλοιων (11 product tanker + 2 chemical tanker), που χτίζεται σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας. Η συμφωνία που υπεγράφη από το blank checque «Navios Aquisition», τη ναυτιλιακή εταιρεία επενδύσεων που συνέστησε το 2008 η Αγγελική Φράγκου, προβλέπει επίσης την option αγοράς ακόμη δύο δεξαμενόπλοιων έναντι 40,5 εκατ. δολαρίων το καθένα.

Οπως αποδεικνύεται, η κρίση ήταν για την Αγγ. Φράγκου μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για επενδύσεις. Παρά τις δυσμενείς πιστωτικές συνθήκες που επικράτησαν τον τελευταίο 1,5 χρόνο στον παγκόσμιο ναυτιλιακό χάρτη, η Eλληνίδα πλοιοκτήτρια κατάφερε όχι μόνο να ενισχύει σημαντικά το στόλο της αγοράζοντας πλοία σε τιμή ευκαιρίας που αδυνατούσαν να πληρώσουν οι αρχικοί ιδιοκτήτες τους, αλλά και να αντλήσει σημαντικά κεφάλαια από το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Ο στόλος της Αγγ. Φράγκου ανέρχεται σήμερα 72 φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου, συνολικής χωρητικότητας 7,2 εκατ. τόνων.

Στις 9 Απρίλη ανακοινώνεται ότι η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Globus Maritime των εφοπλιστών Γιώργου Φειδάκη και Γιώργου Καραγεωργίου αγόρασε δύο πλοία των εφοπλιστών κκ. Γιώργου Φειδάκη και Γιώργου Καραγεωργίου έναντι 32,8 εκατ. δολάρια το ένα, από κινεζικά ναυπηγεία. Το ένα πλοίο έχει ήδη καθελκυσθεί και σύμφωνα με τον προγραμματισμό θα παραδοθεί τον Ιούνη και θα ακολουθήσει το δεύτερο πλοίο.

Του

Κώστα ΠΑΣΑΚΥΡΙΑΚΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου