Σελίδες

Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2014

"Παράσταση Νίκης" .. το πλέον διαδραστικό εργαλείο μαζικού επηρεασμού συνειδήσεων.

"Παράσταση Νίκης" ..  το πλέον διαδραστικό εργαλείο  μαζικού επηρεασμού συνειδήσεων. 

[Η παράσταση νίκης είναι όρος που χρησιμοποιείται από τις εταιρείες δημοσκοπήσεων όταν αναφέρονται στις απαντήσεις των ερωτώμενων στο "ποιος νομίζετε ότι θα νικήσει;" Ουσιαστικά περιγράφει το τι νομίζουν οι ερωτώμενοι για τις προθέσεις των άλλων, σε αντιδιαστολή με τις δικές τους προθέσεις και προτιμήσεις, που αντικατοπτρίζονται στις απαντήσεις στο ερώτημα "τι θα ψηφίσετε;"]

[Ουαί τοις ηττημένοις].  φωνάζει ο  Γαλάτης Βρένος στους Ρωμαίους όταν επιβάλει τους δικούς του όρους για τα λύτρα που απαιτεί. 

Στην πολιτική, η ψυχολογία για μία επερχόμενη νίκη ή επερχόμενη ήττα,  είναι τις περισσότερες φορές αυτό που καθορίζει  και το αποτέλεσμα. 

Η επερχόμενη νίκη συσπειρώνει , ανεβάζει το ηθικό, εντείνεται η προσπάθεια, κάνει τους ψηφοφόρους να παίρνουν απόφαση να σε υποστηρίξουν, διότι όπως είναι γνωστό " ο πελάτης θέλει να αγοράζει από πλούσιους" ή "ο ψηφοφόρος θέλει να είναι με τους νικητές". 

Αντίθετα η "παράσταση ήττας" δημιουργεί διαλυτικά φαινόμενα , αδρανοποιεί, δημιουργεί γκρίνια, αποστασίες, τελικά δημιουργεί ήττα.

Το μυστικό της νίκης της Σπαρτιατικής φάλαγγας που ήταν αήττητη, τις περισσότερες δε φορές χωρίς μάχη ή  με μικρές αψιμαχίες, ήταν ακριβώς αυτό. Η φήμη τους για το αήττητο, η παράσταση νίκης. Η γνώση του αντιπάλου ότι έχουν να κάνουν με κάποιους οι οποίοι είναι εκπαιδευμένοι και δεν πρόκειται να υποχωρήσουν. Αυτή η φήμη τελικά τους έκανε αήττητους, φήμη που  επικράτησε μέχρι να την ανατρέψει ο Αλκιβιάδης,  και ο Πελοπίδας πολύ αργότερα.

Είναι λοιπόν φανερό το αποτέλεσμα της ανάδρασης που προκαλεί η κοινοποίηση κάποιας δημοσκόπησης περί παράστασης νίκης. Δεν πρόκειται για αποτελέσματα του τι ψηφίζω αλλά το νομίζω ότι ψηφίζουν οι άλλοι. Και αυτό ακριβώς .. το τι νομίζω για τους άλλους είναι αυτό που ακούω από τα ΜΜΕ (γιατί ενώ για τον εαυτό μου ξέρω ... για τους άλλους τα μαθαίνω μόνο από τα ΜΜΕ). 
Έτσι λοιπόν  γίνεται φανερό το αποτέλεσμα αυτού του άθλιου διαδραστικού εργαλείου των ΜΜΕ που αφού έχουν την δυνατότητα να "σε πληροφορήσουν για τους άλλους" .. μετά σε ρωτάνε .. τι νομίζεις ότι ψηφίζουν οι άλλοι .. και μετά ανακοινώνουν με τυμπανοκρουσίες τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης. Αυτά δε τα αποτελέσματα είναι που διαμορφώνουν και επηρεάζουν τελικά τις συνειδήσεις και τελικά το αποτέλεσμα.  
Ας είναι λοιπόν πολύ προσεκτικοί όσοι αναπαράγουν νέα και ειδήσεις .. περί "παράστασης νίκης" 


σχετικό>>
----------------------------------------------------------

[.. δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε μια λίαν ανατρεπτική δημοσκόπηση του Οικονομικού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, η οποία δημοσιεύεται στον τοπικό Τύπο κι η οποία πέρασε, όχι απλώς στα ψιλά των κατοχικών ΜΜΕ, αλλά στα...αζήτητα.

Πιο συγκεκριμένα, στο ερώτημα της δημοσκόπησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων: «Tι θα ψηφίζατε, αν είχαμε εθνικές εκλογές την προσεχή Κυριακή;», το 14,5% των ερωτηθέντων απαντούν ΣΥΡΙΖΑ και μόλις το 7,3% απαντούν ΝΔ.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η επιλογή «άλλο κόμμα» με 10,5%, στην τέταρτη θέση το ΚΚΕ με 3,5%, ενώ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΟΡΙΟ του 3% βρίσκονται όλα τα υπόλοιπα κόμματα (ΠΑΣΟΚ, Ανεξάρτητοι Έλληνες, Χρυσή Αυγή και ΔΗΜΑΡ), ενώ ιδιαίτερα μεγάλο είναι το ποσοστό των αναποφάσιστων, αφού φτάνει στο 36,4%.

Είναι κοινό μυστικό στη γειτονιά των δοσιλόγων (καθημερινές κυλιόμενες και κρυφές δημοσκοπήσεις), ότι ο επίσημος κατοχικός συνασπισμός (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ), με δυσκολία ξεπερνά το 13-14%, ο ΣΥΡΙΖΑ- με βάση τη λογική του «ψήφισέ με διότι είμαι λιγότερο κακός απ’ τους άλλους» ασθμαίνει ανάμεσα στο 15-17 %, ενώ το ναζιστικό αληταριό τς ΧΑ μετά δυσκολίας μπαίνει στη Βουλή.... ]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου