Τετάρτη, 11 Αυγούστου 2010

λεφτά υπάρχουν.. ποιος μπορεί να διαφωνήσει ?

λεφτά υπάρχουν.. ποιος μπορεί να διαφωνήσει με τον πρωθυπουργό ?
πάνω από 597 εκ. ευρώ το ύψος των αγορών από Ελληνικές ναυτηλιακές εταιρίες για αγορά πλοίων και κατασκευή νέων σύμφωνα με την εβδομαδιαία αναφορά του ναυλομεσητικού οίκου 'Golden Destiny"
----------------------------------------------
Υπογράφεται στις 24 Αυγούστου η συμφωνία μεταβίβασης των ΕΝΑΕ από την TKMS στην ΑDΜ - Νέα προίκα!

ImageΣτις 24 Αυγούστου υπογράφεται η σύμβαση μεταβίβασης των ΕΝΑΕ (ναυπηγεία Σκαραμαγκά) από την ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) στην Abu Dhabi Mar (ADM), με την σύμφωνη γνώμη του ελληνικου δημοσίου, μετά και την λήξη της εκκρεμότητας που υφίστατο αναφορικά με το πρόστιμο των 250 εκατ. ευρώ (συν τους τόκους) από την Ε.Ε στα ΕΝΑΕ. Το ιδιαίτερα εντυπωσιακό στοιχείο της τελευταίας στιγμής είναι η αποδοχή εκ μέρους του υπουργείου Εθνικής Άμυνας της νέας απαίτησης της ADM για ανάληψη της συντήρησης του Στόλου σκαφών επιφανείας και των υποβρυχίων από τα ΕΝΑΕ!
Η αποδοχή της απαίτησης αυτής σημαίνει τουλάχιστον τετραπλασιασμό τους κόστους συντήρησης των σκαφών του Π.Ν. που τώρα γίνεται από το ίδιο το Ναυτικό στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας, αλλά και έλεγχο της διαθεσιμότητας του Π.Ν. από μία ιδιωτική εταιρεία και μάλιστα ξένων συμφερόντων!
Είναι πλέον σαφές ότι η προικοδότηση της ADM βάσει της συμφωνίας που είχε επιτευχθεί στα εμιράτα (Ν.Παπανδρέου, Χ.Παμπούκης, Λ.Κατσέλη), έχει ξεπεράσει κάθε ανάλογη μεταβίβαση που έχει γίνει στο παρελθόν και γεννά ερωτήματα ως προς τις σκοπιμότητες που υπηρετεί.
Σημειώνεται ότι βάσει των όσων εχουν γραφτεί σε επίσημα κυβερνητικά έγγραφα τα οποία αποκαλύψε στις 14 Ιουλίου το defencenet.gr, τα ΕΝΑΕ αναλαμβάνουν τη ναυπήγηση δύο νέων υποβρυχίων (1,3 δισ. ευρώ συνολικά το πακέτο με τα "υπόλοιπα" των προηγούμενων συμβάσεων), τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ-200ΗΝ προϋπολογισμού άνω των 200 εκατ. ευρώ, τη ναυπήγηση τεσσάρων κανονιοφόρων-κορβετών(;) προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ, τη ναυπήγηση μεγάλου μέρους των φρεγατών FREMM και τώρα δίνουν και την συντήρηση του Στόλου.
Δηλαδή ότι κάνει η ΕΑΒ για την Αεροπορία θα το κάνουν τα ΕΝΑΕ για το Ναυτικό, το οποιο χάνει εκ των πραγμάτων την ικανότητα συντήρησης των σκαφών του.
Στο παρασκήνιο κυκλοφορεί το όνομα κορυφαίου εμπόρου όπλων, αραβικής καταγωγής, ο οποίος έχει πρωτοστατήσει σε ανάλογες συμφωνίες στο παρελθόν και ειδικά στην περίοδο 1981-1989, ως του ανθρώπου ο οποίος "κρατάει τα κλειδιά" και αυτού του deal. Μάλιστα πηγές με καλές προσβάσεις στα εμιράτα συνδέουν το όνομα αυτό και με την συμφωνία πώλησης του εμπορικού λιμένα στο Αστακό Αιτωλοακαρνανίας σε αραβικά σμφέροντα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: