Σελίδες

Τετάρτη 26 Μαΐου 2010

ΛΑΜΟΓΙΑ του ΚΕΡΑΤΑ ... Ferostaal & ΣΙΑ..







Θέμα ακυρότητας της περίφημης «συμφωνίας-πλαίσιο» μεταξύ των ελληνικών υπουργείων Οικονομικών και Εθνικής Άμυνας από την μία πλευρά και της Abu Dhabi Mar LLC της ThyssenKrupp Marine Systems AG, HDW και ΕΝΑΕ από την άλλη, τίθεται με τα όσα φέρνει σήμερα στην δημοσιότητα το defencenet.gr. Πέρα από τα πολλά «θαμπά» σημεία ( δεν προσφέρονται εγγυήσεις καλής εκτέλεσης από πλευράς Γερμανών, παραίτηση δημοσίου από απαιτήσεις για ρήτρες κλπ) και το εξωφρενικά υψηλό κόστος των 3,353 δισ. ευρώ για τα έξι υποβρύχια Τype 214 και τον εκσυγχρονισμό του ενός Type 209/1200, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο κείμενο της εν λόγω συμφωνίας το οποίο φέρνει σήμερα για πρώτη φορά ολόκληρο στην δημοσιότητα το defencenet.gr, υπάρχει ένα άλλο κρίσιμο σημείο: Η Ferrostaal MAN AG, ένα από τα αντισυμβαλλόμενα μέρη με το ελληνικό δημόσιο για τα δύο προγράμματα «Αρχιμήδης» (κατασκευή των τεσσάρων Type 214) και Neptune II (εκσυγχρονισμός των τριών 209/1200), αλλά και μία από τις εταιρείες (μαζί με την HDW) που έχουν καταγγείλει τις δύο συμβάσεις στις 21 Σεπτεμβρίου 2009, σε κανένα σημείο της συμφωνίας-πλαίσιο δεν υπάρχει! Ούτε η HDW, ούτε κανένα άλλο από τα συμβαλλόμενα μέρη του framework agreement έχει προσκομίσει κάποιο έγγραφο εκπροσώπησής της.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι η Ferostaal διατηρεί ακέραια τα δικαιώματά της, αλλά και δεν έχει παραιτηθεί της διαιτησίας! Είναι παράδοξο πως το ελληνικό δημόσιο δέχθηκε και υπέγραψε αυτό την συμφωνία-πλαίσιο χωρίς να υπάρχει η αποδοχή των συμπεφωνημένων από την Ferrostaal ή να προσκομιστεί κάποιο έγγραφο εξουσιοδότησης-εκπροσώπησης της Ferrostaal προς κάποιο από τα λοιπά αντισυμβαλλόμενα μέρη όπως η ThyssenKrupp Marine Systems ή η HDW ή ακόμα και τα ΕΝΑΕ. Για την Abu Dhabi Mar δεν το συζητάμε, εδώ τίθεται ακόμα και θέμα δικαιώματος της ADM να συμμετέχει σε αυτή την συμφωνία πλαίσιο από την στιγμή που δεν έχει αγοράσει μέχρι και σήμερα τα ENAE! Tονίζουμε ότι δεν πρόκειται για συμφωνίες μεταξύ ιδιωτών, αλλά για την ελληνική κυβέρνηση που υπογράφει εξ ονόματος του ελληνικού λαού...  Πρωτοετής της νομικής γνωρίζει ότι μία συμφωνία μπορεί να σπάσει ή να ανανεωθεί ή να τροποποιηθεί μόνο με την σύμφωνη γνώμη όλων των αντισυμβαλλομένων μερών. Σε διαφορετική περίπτωση το απουσιάζων μέρος, στην συγκεκριμένη περίπτωση η Feerostaal, δεν δεσμεύεται από την όποια τροποποίηση η ανανέωση της συμφωνίας και η συμφωνία μπορεί να προσβληθεί ανά πάσα στιγμή. Πώς δέχθηκε το ελληνικό δημόσιο να απουσιάζει η Ferrostaal ή να μην λάβει έγγραφο εξουσιοδότησης; Μήπως γιατί δεν μπορούσε να γίνει αλλιώς για πολιτικούς και ποινικούς λόγους; Η Ferrostall διώκεται αυτή την στιγμή στην Γερμανία για «λαδώματα» πολιτικών σε ολόκληρο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα για την σύμβαση 012Β/00 δηλαδή την «Αρχιμήδης» και την σύμβαση Neptune II.

Οι συλλήψεις των στελεχών της Ferrostaal ξεκίνησαν στην Γερμανία λίγες ημέρες πριν την υπογραφή του framework agreement. Kάθε αναφορά της Ferrostaal μέσα στη νέα συμφωνία-πλαίσιο, αυτομάτως θα έθετε ηθικό, πολιτικό και πιθανόν ποινικό ζήτημα. Εν πάση περιπτώσει το πώς αποφασίστηκε να «σβηστεί» η Ferrostaal  είναι ένα θέμα το οποίο είναι υπό διερεύνηση.  Το ότι απουσιάζει - με τον ένα ή τον άλλο τρόπο - η υπογραφή της από την συμφωνία θέτει ουσιαστικό θέμα εγκυρότητας τη διαδικασίας.
Υπάρχει εξουσιοδότηση της Ferrostaal να υπογράψει κάποιος για λογαριασμό της; Έπρεπε να είχε πρεριληφθεί στην συμφωνία-πλαίσιο. Υπάρχει και κρατήθηκε μυστική; Για ποιο λόγο; H, 15 σελίδων, συμφωνία, η οποία δεν έχει δοθεί ακόμα ούτε στην Υποεπιτροπή της Βουλής, έχει στην τελευταία της σελίδα και κάτι άκρως ενδιαφέρον: Μέσα σε αυτά τα 3,353 δισ. ευρώ, περιλαμβάνονται και απάρτια συνολικής αξίας 117 εκατ. ευρώ τα οποία προορίζονταν για τον εκσυγχρονισμό των δύο υποβρυχίων 209/1200 (ο εκσυγχρονισμός του S118 ΩΚΕΑΝΟΣ έχει ολοκληρωθεί και μένουν οι δοκιμές). Θα τα πληρώσει το ελληνικό δημόσιο μέχρι τελευταίου σεντ-λεπτού, χωρίς να τα χρειάζεται! Σαβούρα αξίας 117 εκατ. ευρώ!  Τι θα τα κάνουμε αυτά τα εξαρτήματα; Κάποια, λίγα, πιθανόν να μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ανταλλακτικά. Εξαρτήματα κάπου 100 εκατ. είναι παντελώς άχρηστα! 

>>> η καταγγελία των δύο συμβάσεων από τις HDW-Ferrostaal  >>>>
(το παρόν είναι αναδημοσίευση από το :  defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: